2019. január 6., vasárnap
2019. január 5., szombat
Jawa autótípusok.A Jawa, bár ez nem-igazán közismert, autókat is gyártott, nem is rosszakat!
1937-ben bevezetésre, a módosított Jawa 600 Minor. Termelése, korlátozott számban az egész második világháború alatt is folyt, és néhányat még összeszereltek, közvetlen háború utáni időszakban, a termelés azonban hamarosan megszűnt, a gazdasági és politikai helyzet Európai alakulása miatt. A gyár a Jawa 100 Robot motorkerékpárokat is gyártotta.
Jawa "MINOR" 1938
Aero restauration
(Minden információ az alapváltozatokra/modellekre vonatkozik)
Típus | Fénykép | Leírás |
---|---|---|
Jawa 700(1934) | Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 684 cm³, 15 kW, quer hinter der Vorderradachse, 3-Gang-Getriebe, Frontantrieb, Leermasse 720 kg, max. 80 km/h; modifizierte Lizenzversion DKW Meisterklasse | |
Jawa Minor I(1937−1939, 1945) | Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 616 cm³, 15 kW, längs hinter der Vorderradachse, 3-Gang-Getriebe, Frontantrieb, Leermasse 700 kg, max. 90 km/h | |
Aero Minor II(1946−1951) | Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 616 cm³, 15 kW, längs vor der Vorderradachse, 4-Gang-Getriebe, Frontantrieb, Leermasse 700 kg, max. 90−100 km/h | |
Aero Minor III (1951) | Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 651 cm³, 17 kW, 4-Gang-Getriebe, Frontantrieb, max. 100 km/h. Ein Prototyp, wohl für eine Serienproduktion beabsichtigt, die jedoch wegen der abrupten Einstellung des Minor-Programms 1951 nicht mehr verwirklicht wurde. |
Megfizethető motorral támad fel sokak kedvence, a Jawa
Nagy dobással készült a nálunk is ismerősen és jól csengő Jawa márka: a kis szériában évek óta kínált 660 as után bemutattak egy vonzó, megfizethető, retró kinézetű motort.
A Jawa még tavaly indította el új offenzáváját (Indiában pedig a Mahindra meg is vette névhasználati jogait), így nemsokára újra felfuthat az elmúlt években csak kis darabszámban termelő márka. Évtizedeken át kétütemű motorokat ontott a cseh cég, nálunk főlek a 250-esek és a híres 350-esek futottak.
A keletnémet MZ-vel ellentétben viszont a gyár a rendszerváltás után sem zárt be (pontosabban átalakult, és másik cseh céghez került a márkanév), most pedig úgy tűnik, újra fényes jövő előtt állhat. Elkészült a már létező 660-asnál kisebb, a legendás 350 köbcentis ősre kísértetiesen emlékzeztető gép, nézzék csak:
A rendszerváltás előtt a Pannónia és az MZ mellett ez volt a tömegek számára elérhető nagymotor. Egyetlen hasonló keleti márka maradt csak fenn, és sikeres máig, az oldalkocsis motorjairól híres, orosz Ural - amely még Amerikába is exportál motorokat.
A Jawa új motorja továbbra is 350 néven fut, dea 397 köbcentis, egyhengeres, léghűtéses blokk már négyütemű,injektoros, Euro 4-es, és a vázhoz hasonlóan kínai eredetű, de a tapasztalatok szerint egész jó minőségű. A tervek szerint az új modell Csehországban, Indiában, Nagy-Britanniában és a Közel-Keleten lesz kapható, de ha a vevők rákapnak, más piacokon is megjelenik.
A 160 kilós motorkerékpár csúcsteljesítménye 28 lóerő, a legnagyobb nyomaték 31 Nm, a váltó ötfokozatú. A Jawa első motorjaként ABS-t is kap, Csehországban átszámítva 1,16 millió forintért lesz kapható. Talán idővel nálunk is lesz olyan, aki kedvet kap az importhoz, az EU-s típusbizonyítvánnyal biztosan nem lesz gond.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)