A Közlekedési Múzeum új Ikarusa a talán legnépszerűbb és legszebb magyar autóbusztípus, az 55/66 modell utolsó tíz legyártott példányának egyike. A helyközi forgalomra tervezett Ikarus 66 a vidék legjellemzőbb példánya volt mintegy két évtizeden át, a nyolcvanas évek elejéig, egyben a legkényelmesebb és leggyorsabb autóbusz a hazai utakon akkoriban.
A múzeum kocsiját 1973. április 3-án helyezték üzembe a székesfehérvári, 14. számú AKÖV (Volán) vállalatnál, majd az évtized végén a MEZŐGÉP Vállalat egri gyáránál közlekedett. 1982-től a Kisegítő Foglalkoztató Iskola és Nevelőotthon autóbuszaként szolgált, egészen 1983. március 16-i forgalomból való kivonásáig. Ezt követően egy méhész használta, az oldalán a kaptárak felhelyezésére alkalmas pontokat alakítottak ki, valamint kiszerelték a jármű üléseit is.

Szerencsére a lényegesebb fődarabok, így a motor, a váltó, illetve a teljes műszerfal épségben maradt, így látszólagos rossz állapota ellenére a múzeumi szempontoknak megfelelően jól restaurálható volt. A Közlekedési Múzeum 2016-ban vásárolta meg az autóbuszt, melynek aprólékos és hiteles felújítása másfél évet vett igénybe. A jármű visszanyerte eredeti állapotát, üzemképességét, illetve az oldtimer minősítést is megkapta.

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése