2020. január 23., csütörtök

Romet Z125

Micsoda emlékek! Hányan kezdték a motoros létet a kétfokozatú kormányváltós Romet hátán? És ki ne emlékezne a lengyel szocialista ipar remekére, a híres Romet Ponyra? Sokan azt hiszik, hogy a lengyel márka halott, pedig él és virul, némi kínai segítséggel.
Forrás: Motorrevü - Mező János

Kínai segítséggel éledt újjá a Romet márkanév(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A Pegasus - szárnyas ló - embléma 1960 óta ékesíti a Lengyelországban gyártott kismotorokat. Sajnos a szabadpiacon folyó kőkemény harc a kilencvenes évek elején letörölte a Romet gyárat a föld színéről. Szerencsére nem véglegesen: 2006-ban újjászületett a márka Romet Motors néven. Fanfárok azonban nem szóltak, mert bár maradt a lengyel név, a motorblokk és a legtöbb alkatrész Kínából származik, hogy aztán a podgrodzie-i gyárban összeszereljék a Rometeket.
Forrás: Motorrevü - Mező János

Érdekes, hogy a két felnire ennyire eltérő mintázatú gumikat húztak
Az átadásra váró példány szemből egész csinosnak tűnik. A fejidom szépen illeszkedik az üzemanyagtartály formájához, és azt a benyomást kelti, hogy a veszélyes vérszomjas rovar támadásra kész. A varázslat azonban megtörik, ahogy hátrébb kúszik a tekintet. Furatokkal díszített hővédő lemezek a kipufogón? Ordítóan kínai, aranyszínű hátsó rugóstagok? Krómozott csomagtartó keret? Gumiharmonikák az első villaszárakon, és a nyolcvanas évek japán gépeit idéző könnyűfém felnik? A szpojler nélküli verzión ugyanezek az elemek valahogy nem ennyire zavaróak, mivel a kereklámpás gépre visszakézből mondja bárki, hogy retro, de a már-már futurisztikus fejidom sehogy sem illik az összképbe.
Forrás: Motorrevü - Mező János

A műszerfal is múltidéző: semmi digitális kijelző, csak analóg műszerek
A műszerfal ellenben pozitív meglepetés. A kiskategóriában nagyvonalú gesztusnak számít, ha a kilométeróra mellett fordulatszámmérő, üzemanyagszint-jelző és fokozatkijelző is van, ugyan ez utóbbi túl gyengén világít, napsütésben egyenesen leolvashatatlan. Az irányjelző-fényszórókapcsoló együttesről is a nyolcvanas évek gépei ugranak be. Használata eléggé nehézkes, oldásához a kapcsolót vissza kell tolni, nem pedig benyomni. Ezzel az ergonómiai kifogásokat be is fejezhetem, hiszen minden kéznél van, és a többi kapcsoló megfelelően működik. Az üléspozíció kényelmes, enyhén előre dőlő, irányító pozíciót veszek fel, míg a magasabbak inkább egyenesen ülnek, ahogy a legtermészetesebb. Az ülés kényelmesen puha, a teljesen sík ülőlap sem jelent problémát.
Forrás: Motorrevü - Mező János

Ennél egyszerűbb nyerget nehéz elképzelni
A Romet a legegyszerűbb szívómotor, amely létezhet. Egyhengeres, porlasztós, kéziszívatós. Önindító motorja mellett van berúgókar is, biztos ami biztos alapon. Kell egy kis idő, amíg bemelegszik, de melegen sem lesz belőle vadállat, ráadásul a gázmarkolat utasításaira kis késéssel reagál. A magasabb fordulatszám-tartomány használata javasolt dinamikus vezetéshez, lévén alig több mint 10 lóerős. A váltó probléma nélkül veszi a fokozatokat, annak ellenére, hogy még a bejáratási periódusban van, ha kötözködnék, akkor csak annyit, hogy régimódian hosszú úton jár a váltókar.
Végsebessége éppen üti a 100 km/órát, de a 80-as tempót még teljesen természetesnek veszi. Szerencsére a motor teljesítménye nem teszi lehetővé a nagyobb tempót, amikor már veszélyessé válhatna a lágy rugózás okozta futómű-bizonytalanság. Viszont aszfalt hiányában is bátran vállalhatunk rövid kirándulásokat, amire az endurós jellegű hátsó gumi jó társ lehet. Megjegyzem, a gyári gumipárosítás korántsem tűnik összeillőnek, az első hosszanti mintázatával inkább veterános.
Forrás: Motorrevü - Mező János

A bejáratás alatt javult a fékhatás, de a kormányon valószínűleg soha nem esünk majd át tőle
Végezetül essék szó a fékekről is. Az elöl tárcsa, hátul dob összetétel akár működhetne is, esetünkben valószínűleg a bejáratás hiányának róható fel, hogy eleinte kínosan nem fogott, de már a tesztút során is érezhető volt a javulás.
Összegzés:
A legtöbb vitát mindig az robbantja ki, mennyi hibát vagyunk képesek elnézni a kedvező árért. Egy teljesen új, 125 köbcentiméteres motort kapunk regisztrációs adóval 394 000 forintért, ráadásul a gyárilag megadott fogyasztás - 3 liter/100 km - sem nevezhető zsebbenyúlósnak. Gondoljon rometezésre az, aki gyermekkorát szeretné újraélni, vagy az apai, nagyapai nyomásra egy Rometen kezdené meg motoros pályafutását. Apák és nagyapák meleg szívvel áldoznak rá.
A teszt a Motorrevüben jelent meg.

2020. január 21., kedd

CWS M111 Sokol 1000


CWS M111 Sokol 1000 típusú motorkerékpár - 1943

Fotó: Fortepan






Sokol 004






IFA / MZ BK 350

BK 350 (350 cm3 elmozdulású boksz-gimbál rövid név VEB Motorradwerke Zschopau (MZ) motorkerékpár-modellje , amelyet 1952 és 1959 között gyártottak; kezdetben " IFA BK 350" néven. A BK 350-et 1951-ben lipcsei tavaszi vásáron mutatták be a nagyközönségnek DKW kéthengeres gépként.  Azonban a gyártás megkezdése késett végéig 1952 Mivel a speciális konstrukció, a BK 350-ben várható nagy érdeklődés nemzetközi szinten.
A motorkerékpárt kétütemű boxer motor hajtja meg. Ezt a kialakítást csak nagyon kevés járműben használták, ideértve például a Velocette Viceroy -t. A motor 15, később maximum 17  LE (11, később 12 kW) teljesítményt hozott létre 5000 / perc sebességgel Az energiát a kardántengelyen továbbították a hátsó kerékhez. háború után a BK 350 volt a korábbi DKW- üzem első új építése, és kezdetben elmozdította az összeszerelő vezetéket a mai GDR állami járműépítő szövetség IFA néven. Bár néha állítják, a motor nem volt sugárhajtású motorindító . Igaz, hogy a Zschopauerben a DKW egy 250 cm3-es boxer motort fejlesztett ki erre a feladatra. második világháború vége azonban megakadályozta a termelést. A BK motor ezen a fejlesztésen alapszik, amelynek során az elmozdulást 100 cm3- rel megnövelték annak érdekében, hogy a szinte egyidejűleg kifejlesztett 250 cm3-es AWO mellett ne rendelkezzen egy második, azonos elmozdulású motorkerékpárral.
Japánban egy példányt a BK-ben épült az 1950-es és 1960-as. 
A BK 350-t 1956-tól fokozatosan felváltotta az MZ ES , amelynek semmi köze sincs a BK-hez. Két ok vezette a BK elhagyását: A BK előállítása szignifikánsan összetettebb volt, mint az ES, amelyet már párhuzamosan építettek. Másrészt az állam azon a véleményen volt, hogy csak egy nagy motorkerékpár-modell elõállítása elegendõ egy ország számára. Ezért a Simson AWO 425 gyártását is le kellett állítani.
Ezenkívül a motort nem fejlesztették ki teljesen. A bal oldali henger töltöttségi szintje nehézségeket okozott a porlasztó beállításában, amelyet az áramlási feltételek okoztak a két henger közös forgattyúházában. A helyesen beállított porlasztók probléma nélkül működtek. A hibás működés és az olajszén-lerakódások elkerülése érdekében a 3000 fordulat / perc feletti sebességű nagysebességű vezetési módszert javasolták. 





2020. január 16., csütörtök

Több ezer kilométer hidegben

Súlyos fagyok és hatalmas mennyiségű hó kíséri a téli szezonot oroszország északi részein. De a ZIL üzem által gyártott modern autók lehetővé teszik ...1965 .





Ezt is látnod kell

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...