2020. október 4., vasárnap

Victoria KR9 500cc

 



Pannonia de Luxe TLF 250

 

A hazai motorgyártás történetében a Pannónia, mint márkanév valójában egy véletlennek köszönheti a megszületését. Eredetileg a már nemzetközi szintű ismertséget szerzett Csepel márkanév alatt, csak mint típusnév került volna bevezetésre, a TL sorozat megszületésével egy időben.
Az új, jól sikerült elnevezés azonban gyorsan önállósította magát, és az új típusokat egyre inkább csak Pannóniaként emlegették a köznyelvben. A korabeli forgalmi iratokban még gyakorta lehet találkozni az elnevezés körüli bizonytalansággal, de az évek előrehaladtával a Pannónia elnevezés egyre inkább háttérbe szorította a Csepel vagy Csepel-Pannónia nevet.
A Pannóniákból 1954 és 1975 között több mint 600 ezer példányt gyártottak. A hazai piac mellett nagy tételek kerültek külföldre, elsősorban a keleti blokk országaiba. Idővel az egyhengeres T sorozat a szinte folyamatos fejlesztések ellenére is végzetesen elavulttá vált, de még a hatvanas évek közepén bevezetett korszerű kéthengeresek mellett is a legutolsó termelési napig gyártásban maradt.


NA EZ MÁR MOTOR! | Pannonia T1

 



Szabó Károly közel másfél éves munkával varázsolta újjá 52 éves Pannónia motorját,

 



Ikarus 620 (1969)

 

Az Ikarus 60 autóbuszok továbbfejlesztett változataként gyártották 1958 és 1972 között a városi forgalomnak épített Ikarus 620 típusú autóbuszt. Az autóbuszról további érdekességek,információk itt olvashatóak: http://www.old-ikarus.hu/elsaut_ik620...


Ezt is látnod kell

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...