szénszállító csillesor a gróf Esterházy Ferenc akna bejáratától nézve.
Bánhida (ekkor önálló), az erőmű építése.
Felsőgalla (ekkor önálló, ma a város része), Cement- és Mészmű.
Fő tér, 5-ös Posta a Komárom megyei Tanács (ma Önkormányzat) épületében.
felsőgallai vasútállomás környéke a Felsőgalla fölötti Kálvária-hegyről ÉNY-i irányban.
Felsőgallai út, benzinkút az 1-es főút mellett.
Bánhidai Erőmű, a széntároló bunker feletti szállítószalag acélszerkezetének szerelése.
Bánhida, búcsú.
Győri út, jobbra a Kond vezér utca.
Komáromi utca 2., a Megyei Rendőrfőkapitányság udvara, gépjármű szemle.
Felsőgalla, Cementgyár.
vasútállomás.
vasútállomás.
vasútállomás.
2018. február 13., kedd
2018. február 6., kedd
2018. február 4., vasárnap
GAZ–M–20 Pobeda / Folytatás a posztban
A GAZ–M–20 Pobeda (oroszul Победа), magyar forrásokban gyakran Pobjeda szovjet autótípus, amelyet 1946–1958 között gyártott Gorkiji Autógyár (GAZ).
A második világháborúban elért győzelemre emlékeztet a Pobjeda típusnév, amely magyarul „győzelmet” jelent. Andrej Lipgart és tervezőcsoportja a maga idejében korszerű, megbízható autót tervezett, amely hivatalosan a GAZ–M–20 típusjelzést viselte.
A ponton-karosszériás, kétliteres négyhengeres motorral ellátott modell hasonlít az angol Standard gyár Vanguard nevű modelljére. Ez a hasonlóság a szovjetek szerint abból adódott, hogy az angol gyár egyszerűen lemásolta a Pobjeda orr-részét.
Ezzel szemben a The Motor magazin egy 1952-ben megjelent számában az olvasható, hogy a szovjetek másolták le a Standard Vanguardot, és nem fordítva. Ez utóbbi állítást viszont meghazudtolja az a tény, hogy a Pobjeda tervrajzai már 1943-ban elkészültek, és az első kész autó 1946-ban hagyta el a gyárat, míg a Vanguard csak 1947-ben jelent meg.
A 13 éves termelési ciklus alatt jó néhány modellváltozata készült, míg 1958-ban végleg átadta a helyét a Volga típusnak. Varsóban szovjet segítséggel létesült az FSO autógyár, amely kezdetben szovjet licenc alapján a Pobjedát Warszawa néven gyártotta. A magyar utakon is látható volt a Pobjeda, amelyet taxiként és az ÁVH-nál is gyakran alkalmaztak.
A második világháborúban elért győzelemre emlékeztet a Pobjeda típusnév, amely magyarul „győzelmet” jelent. Andrej Lipgart és tervezőcsoportja a maga idejében korszerű, megbízható autót tervezett, amely hivatalosan a GAZ–M–20 típusjelzést viselte.
A ponton-karosszériás, kétliteres négyhengeres motorral ellátott modell hasonlít az angol Standard gyár Vanguard nevű modelljére. Ez a hasonlóság a szovjetek szerint abból adódott, hogy az angol gyár egyszerűen lemásolta a Pobjeda orr-részét.
Ezzel szemben a The Motor magazin egy 1952-ben megjelent számában az olvasható, hogy a szovjetek másolták le a Standard Vanguardot, és nem fordítva. Ez utóbbi állítást viszont meghazudtolja az a tény, hogy a Pobjeda tervrajzai már 1943-ban elkészültek, és az első kész autó 1946-ban hagyta el a gyárat, míg a Vanguard csak 1947-ben jelent meg.
A 13 éves termelési ciklus alatt jó néhány modellváltozata készült, míg 1958-ban végleg átadta a helyét a Volga típusnak. Varsóban szovjet segítséggel létesült az FSO autógyár, amely kezdetben szovjet licenc alapján a Pobjedát Warszawa néven gyártotta. A magyar utakon is látható volt a Pobjeda, amelyet taxiként és az ÁVH-nál is gyakran alkalmaztak.
Gyártó | GAZ |
Gyártás helye | ![]() |
Gyártás éve | 1946–1958 |
Modellvariánsok | 4 ajtós szedán, kabrió |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4665 mm |
Szélesség | 1 695 mm |
Magasság | 1590 mm |
Tömeg | kb. 1350 kg |
Tengelytáv | 2700 mm |
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)