2020. december 11., péntek

Fiat 2300 S Coupè, 1962

 



Egyidõben mutatták be az 1800B-vel, mint a 2100-as utódját. Ebbe egy 2297cc-s motort raktak, ami 105 lóerõt teljesített. A külsején éppenhogy változtattak, a legfeltûnõbb az ikerlámpák megjelenése volt. Mint az elõzõ modellnél, itt is volt Familiare (kombi) verzió és volt a Berlina Speciale, aminek 80mm-el hosszabb tengelytávja volt és ezáltal nagyobb lehetett az utastér.

Technikailag ugyanaz volt, mint az 1800B. Elöl torziós rugók, hátul laprugók. Automata kuplunggal is lehetett kapni, aminek volt egy kímélõ 5. fokozata. Mint az 1800B-n itt is 4 tárcsafék volt.


A 2100 alapjaira készített egy Coupé-t a Ghia, amit az 1960-as Egy évvel késõbb a FIAT kiadta ezt az autót, de ennek az alapja már a 2300-as volt. Két változata volt a "normál" 2300 Coupé és a 2300S Coupé. Ez utóbbinak kettõ dupla Weber karburátora volt (Weber 38DCOE) ami 136 lóerõt teljesített. A motort történetesen az Abarth készítette. A kasztnit a Fiat csinálta, de utána elvitték a Ghia-hoz, ahol felszerelték, majd újra visszavitték a FIAT-hoz, hogy összeszereljék. A 105 lóerõs 2300 Coupé gyártását 1964-ben leállították, mert csak az erõsebb változat fogyott.

1963-ban megjelent egy másik négyajtós változat a 2300 Lusso, ami le is váltotta a régit. Számos változtatáson esett át ez a változat az elõzõhöz képet. Ez volt az elsõ FIAT, ami generátoros volt, és ezen jelentek meg elõször a "kenõolajjal feltöltve egy életre" feliratok. Az extrák listája kibõvült, szervó kormánnyal, automataváltóval, komplex belsõ levegõ-keringetõ rendszerrel. Kívülrõl az egyetlen említést érdemlõ változás (a több mint 20 közül), hogy gumi ütésvédõ csíkokat raktak rá.

Az 1800B és 2300 és 2300B-bõl több int 155 ezer darab, a Coupéból (összesen) 3500 darab készült.

Talán említésre méltó, hogy a Fiat 2300 részt vett az 196-as Safari rally-n és 5300 km után célba ért és összesítettben negyedik lett. A versenyen egyébként 84 autó indult, de csak 7 ért célba.


Technikai adatok
 

Hajtásláncorrmotoros, hátsókerékmeghajtású
Motor2279cc (78x79,5mm) ohv soros hatos, 105LE @ 5,300rpm
2300S Coupé 136LE @ 4,000rpm
Futómûelöl : Független kerékfelfüggesztés, torziós rugókkal teleszkópos lengéscsillapítóval és stabilizátorral
hátul :  merev tengely teleszkópos lengéscsillapítóval, laprugóval
tengelytáv : 2650mm (Speciale : 2730mm)
nyomtáv (elöl/hátul) : 1345mm/1307mm (Coupé 1350mm/1312mm)
Fékekelöl : tárcsa
hátul : tárcsa 
kézifék : bovdenes
Váltó4 sebességes kéziváltó, választható 5. sebességi fokozattal
3 sebességes automata
Saxomat automata kuplung
Kormányzásgloboidcsigás
SúlyBerlina : 1285kg; Familiare : 1345kg; Speciale : 1320kg; Coupé : 1324kg


 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ezt is látnod kell

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...