Az 1960-as évek elején fejlesztették ki. Funkciójában és elrendezésében a szovjet BRDM–2 felderítő harcjárművet követi, a jármű azonban önálló konstrukció. A hajtáslánc a Csepel D–344 tehergépkocsiból származik. Sorozatgyártása 1963-ban kezdődött Győrben, a Magyar Vagon- és Gépgyárban. A gyártás 1979-es befejezéséig 2300 db készült belőle. Ebből 335 darabot a Magyar Néphadsereg állított szolgálatba. Magyarországon a határőrség és a rendőrség is alkalmazta. Jelentős mennyiségben exportálták. 1576 darab és Csehszlovákiába és Lengyelországba került. A Csehszlovák Hadseregben OT–65-ös típusjelzéssel volt rendszeresítve.
Harctéri alkalmazás | |
Alkalmazó országok | Magyarország, Lengyelország, NDK, Csehszlovákia |
Gyártó | Magyar Vagon- és Gépgyár |
Gyártási időszak | 1963–1979 |
Gyártási darabszám | 2300 |
Általános tulajdonságok | |
Személyzet | 2+4 fő |
Hosszúság | 6 m |
Szélesség | 2,35 m |
Magasság | 1,9 m |
Tömeg | 6200 kg |
Műszaki adatok | |
Motor | Csepel D 414.44 dízelmotor |
Teljesítmény | 100 LE |
Sebesség | 87 km/h |
Fúúú de szar volt.Gyenge motor,használhatatlan fékek,hűtés ventilátora állandóan tönkre ment.Mankó kerekekkel átmenni egy árkon,5 percig tartott.stb.
VálaszTörlésTe találtál köztte egy olyat?
TörlésA motor alatt szerszám hegyek voltak,mert nem tudtuk kiszedni amit leejtettünk.Motort szerelni egy kínszenvedés volt.
TörlésAz lehet, de azért szerettük, mert a mienk!
TörlésA motort a küzdőtérből inerciával belehetett kurblizni. Nem volt gyerekjáték a diesel motort. Ha az izzítással nem volt baj, meglehetett csinálni.
VálaszTörlés1970 ben én járattam be ,györböl a hadiüzemböl indultunk hüsz darabbal .valojában rossz volt szerelni.részt vettem velük a disz szemlén is nagy élmény volt.
VálaszTörlésNekem is volt egy ilyen a Szombathelyi vegyvédelmi századnál. Kész kínszenvedés volt vezetni országúton. Erőteljesen balra húzott fékezésnél. Terepen már élvezetes volt, ha nem sárban kellett menni. A Tótvázsonyi gyakorlaton sátor helyett ebben aludtam. Ép hogy elfértem benne.
VálaszTörlés1973-tol 1975-ig volt szolgálati járművem. Jó gép volt,csak karban kellett tartani.
VálaszTörlés