A második világháború utáni keletnémet autógyártás története a legkisebb
mértékben sem tűnik rejtélyesnek; a DKW gyökerekből táplálkozó Wartburg
és Trabant autók csak a közelmúltban koptak ki - sajnos - az
útjainkról. Persze a sztori azért nem ilyen egyszerű; mind Zwickauban,
mind Eisenachban mepróbálkoztak a világégés előtti márkák életben
tartásával, míg a kommunista vezetés - és a nyersanyag, illetve
alkatrészhiány - véget nem vetett a törekvéseknek. Nehéz elképzelni, de a
Trabant gyárban eleinte a Horch-alapú Sachsenring luxusautók készültek,
Eisenachban pedig néhány évig BMW-k gördültek le a gyártósorról.
IFA Garant busz
Robur mikrobusz
A Barkas egy keletnémet kisbusz- illetve kisebb szállítójárműgyártó
vállalat volt a mai Chemnitzben (akkor Karl-Marx-Stadt). A vállalat az
1961-ben államosított Framo teherautógyár utódaként alakult
Karl-Marx-Stadtban. A gyártás 1961-től 1991-ig tartott, a rendszerváltás
után, számos kelet-európai autógyárhoz hasonlóan, nem tudta felvenni a
versenyt a nyugati cégekkel, és felvásárló híján csődbe ment.
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése