2018. november 15., csütörtök

Mentolos játék szipka / Folytatás a posztban

Ez még az a kor volt, amikor az volt az igazi vagány aki cigirágót fogott a kezében a felnőttektől ellesett mozdulatokkal.
Persze a trafikokban más megoldásokkal is lehetett találkozni, amelyek közül az egyik volt a műanyagból készült mentolos ízű szipka.
Ez az aprócska és filléres játék tényleg minden illúzióját megadta a dohányzásnak. Lehetett szívni és ekkor mentolos ízt érezhettünk a szánkban. A kialakítása tényleg hasonlított egy szipkába helyezett cigarettára. Annyira ügyeltek a részletekre, hogy még a hamut és a parazsat is kidolgozták az aprócska műanyag játékon.
Manapság egy ilyen játéktól az egészségügy területén dolgozók minimum dobnának egy hátast és követelnék a betiltást, a 70-es években pedig a trafikokban a szüleink vásárolták meg nekünk ezeket a filléres játékokat.
Jó volt, mert ettől nagyobbnak, felnőttesebbnek éreztük magunkat.
Érdekességként említem meg, hogy a legnagyobb hazai aukciós oldalon mind a mai napig találni ilyen játékokat.
Persze már a mentolos íz régen elveszett, de emléknek kiváló és múltidézésre is tökéletes. Én erre véletlenül akadtam rá otthon és ahogy kézbe vettem szinte még a hűvös mentolos ízt is éreztem a számban.
Az íz már persze ebben sincs benne, de hát ezen nincs mit csodálkozni. A kibontás után maximum 20-30 percig lehetett élvezni a hűsítő mentolt, ennek ellenére mint a fotókon is láthatjátok bőszen rágcsáltam még az íz elvesztése után is.

1 megjegyzés:

Ezt is látnod kell

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...