2017. február 7., kedd

Technikai érdekességek 1926-ból / Folytatás a posztban

 Új autóbuszok Berlinben. Németországban az utóbbi időben szinte gomba módra szaporodnak az autóbuszok. A legtöbb automobilgyár a személykocsik és a teherautó gyártása mellé felvette az autó buszépítést is. Ezeket az autóbuszokat rendszerint egy emelettel hozzák forgalomba. Egyik berlini autóbusz-vállalat, az ABOAG, most kétemeletes autóbuszokkal lepte meg a berlini közönséget. Mint értesülünk, a hatalmas Continental abroncsokkal felszerelt autóbuszok, melyeket Berlinben „Dinosaurusz-buszoknak" neveznek, alacsonyan elhelyezett súlypontjuk következtében igen stabilok és dacára a rövid időnek, máris közkedveltségnek örvendenek.


Magyar munkások a francia Renault-gyárban. Abból az alkalomból, hogy a billancourti Renault automobilgyárban tűz volt, mely egy vulkanizációs műhelyt elhamvasztott, de a gyártás menetét nem befolyásolta, érdekes statisztika jelent meg. Kitűnik ebből, hogy a gyár igen jelentékeny és egyre növekvő számú magyar munkást foglalkoztat és a magyar munkások létszáma 1924 december 31-én 423, 1925-ben  már 734 volt, amely szám azóta is folyton emelkedik. Ebben a számban nem foglaltatnak benn a magyar származású mérnökök és tisztviselők, sem a megszállott területekről származó magyar munkások. A magyar munkások ugyanolyan elbánásban részesülnek, mint a franciák, akiknek szociális törvényhozása példaszerű. Vannak munkásétkezők, beszerzési szövetkezetek, kölcsönös segélyegylet, ingyenes orvosi és fogorvosi kezelés, zeneegyesület, sportegyesület. A Renault-gyár — amelynek régi magyarországi kapcsolatai ismeretesek — ilyképpen is (folyton erősíti azokat a szálakat, amelyek Magyarországhoz fűzik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...