ÁMG 406 típ. sz. autóbusz pótkocsikat az Általános Mechanikai Gépgyár (ÁMG, Székesfehérvár) készítette.
A pótkocsi a nevét, a gépgyár rövidítéséből kapta. A pótkocsik nem voltak teljesen egységes kivitelűek.
Az elsők, a még korábban gyártottak az Ikarus 60-as autóbuszok elemeit hordozták magukon a hátsó homlokfal, a sárvédők kialakítása megegyezett azokkal.
Ilyen például a sárvédő íve. Az akkor már szériában gyártott Ikarus 620-as sárvédő ívét használták fel, de továbbra is a főméretei az Ikarus 60-ashoz hasonlítottak.
Később a Gépgyár az FVV részére is gyártott pótkocsikat, ezek már az Ikarus 620-as sárvédő elemeit kapták.
A vonó- és vontatott jármű között levegős (légfék) és elektromos csatlás vezetett.
Ellenben a vontató részen főáramkörű volt - eszerint a villamos - keresztezésben az első kocsinak kialudt a világítása, a pótnak viszont nem!
Fütést hogy oldották meg a személyszállító pótkocsin.?
VálaszTörlésSehogy..a gépesen is,csak a vezető fülke volt fűtött
TörlésSpártai idők spártai utazási luxus.
VálaszTörlésHa már szinte egy az egyben ki lett másolva belőle, nem ártana megemlíteni a forrást is: http://www.old-ikarus.hu/elsaut_ik_amg.htm
VálaszTörlés