A gyári fogyasztás 24 liter, legalábbis országúton, és lassú tempónál, írja a GAZ-66 prospektusa. Tény, hogy nem volt a takarékosság jelképe, de kit érdekelt, amikor a seregben ott voltak még a szintén benzines ZIL 131-esek és a dagonyázásnál százon százat felhörpintő Uralok, a tankolás pedig úgysem saját zsebre ment. Magánkézben azonban minden átértékelődik, úgyhogy sokukat dízelesítették (akár MTZ vagy Zetor motorral), mielőtt erdőre küldték fát szállítani, zöld kiközelítő-rendszámmal.
Ismerős a seregből? Sok sorkatona zötykölődött a 66-os platóján, és selejtezésük után hamar gazdára találtak. Sajnos az M-zároltakat is sokan elhasználták, vagy szabadban tárolták.
Szerencsére néhány eredeti V8-as is megmaradt, az egyiket például 900 ezerért hirdetik használtan, és a platósok vagy lyukfúrók mellett dobozos (rádiós vagy térképész), felújított, netán M-zárolt állapotban megőrzött példányokat is ki lehet fogni, persze drágábban.
A rádiós vagy híradós felépítményű GAZ-ok nagyon adják magukat lakóautó átépítésre. Két benzintank van, az egyiket sokan gáztartállyal helyettesítik - LPG-vel vállalhatóbb a fogyasztás.
Ennek az ergonómia látta kárát, az üléshelyzet nem az igazi, a váltókar pedig a kabin hátfalától mered előre. Az 51-essel ellentétben viszont a GAZ-66 nem mozgó konditerem, kapott kormányszervót, és a hidropneumatikus fékek is rendesen lassítják, kompakt méreteivel pedig könnyű manőverezni. Nem érdemtelenül kapta meg 1966-ban a Kiváló minőség állami jelzést Moszkvában, de a feladat azonban kifogott rajta: amikor TÜ2 néven még tűzoltóautóvá alakították, és országúton járt felmálházva.
Baleset a Guszev (mai régi-új nevén Sas) utcában, a Nysa mentő mellett egy GAZ-66 tűzoltóautóval.
A kapcsolható összkerékhajtású GAZ természetes élőhelye ugyanis a terep, minden porcikáját arra tervezték. Látszólag primitív felépítése rengeteg érdekességet rejt, merev hídjaiba elöl-hátul önzáró differenciálművek kerültek, vaskos első lökhárítója mögé pedig erős csörlőt építettek be az oroszok. Mindez a rusztikus külsővel együtt sok rajongót ad a 66-osnak, sőt Nyugaton is értékelik hidegháborús hangulatát - kompakt méretben.
Nyoma sincs a Tatra 805 kifinomult felépítésének, de GAZ rettentő masszív szerkezet. Látszik a váltókar lehetetlen helyzete, a fülkét előre lehetett billenteni szereléshez.
A legjobb terepjáró munkásszállító csővezetékípétésnél.
VálaszTörléshttps://www.youtube.com/watch?v=m1r8ZFawBP0 na ezért szerették anno a seregben nincs akadály ha mégis akkor ott volt a csörlő . jó kis gép volt
VálaszTörlésNyíregyházán vettük át őket. Vasúti pőrekocsira raktuk, aztán irány Tapolca. Osztályozó vezetésen olyan normákat értünk el velük terepen, hogy új normaidőt kellett hozzájuk kiszámolni. Jobb időt futottak a GAZ 69-nél és az UAZ-oknál is. Nem zavart, hogy a váltókar hátul volt. ….Sőt egy idő után kifejezetten kézre állt, alkalmas volt terepen nagy sebességhez. Balkézzel kormányoztam, egyben kapaszkodtam is bele amikor lehetett, jobbal meg váltottam és szintén kapaszkodtam a váltókarba. Baromira lehetett vele döngetni. Ekkor még a V nyolcas benzines Csajka motor volt benne.
VálaszTörlésAz átvétel, mikor történt? Mert 82'-83'közül én is vittem pár darabot vasuton a 2167 alakulatnak.Balassa Endre
TörlésSzerintem az ország első és egyetlen Katasztrófavédelmi felépítménye is erre a tipusra lett kialakítva. Az első Holmatró fészkelt rajta.
VálaszTörlésErdei úton simán bekapta a 65 litert, viszont a függőleges falon is felment. De alkatrész hozzá nem nagyon volt. "Baráti" alapon az uránbányától tudtunk hozzájutni.
VálaszTörlésCigány a sorozáson.....mi akar lenni a seregben???...cigány: hát soför!...ültmár Gazban?...cigány: ...hogyne, szartam is! ����������������
VálaszTörlésCigány a sorozáson.....mi akar lenni a seregben???...cigány: hát soför!...ültmár Gazban?...cigány: ...hogyne, szartam is! 😂😂😂😂😂😂😂😂
VálaszTörlés